Monday, September 22, 2008
رساله للحبيبه
يااااااااااه وحشاني الفضفضه قوي بقالي كتير مش بكتب وبقالي كتير مش بدخل المدونه بس مش عارف ليه لما احتجت اتكلم مع حد بعد ما كل الناسالقريبه مني معنتش لاقي حد منهم اتكلم معاه كنتم اول ناس افكر احكي ليكوا
يمكن هتكلم وهزيح الهم بس من غير أي رد فعل يمكن متعرفونيش ولا انا اعرفكم بس اكيد كلنا عندنا نفس الشعور ان مكنش ده الغالب علينا كلنا

النهارده بعد صلاه العشاء والتراويح روحت اقعد في البيت مع اهلي زي كل يوم وقبل ما اروح تدريب السباحه الاقيهم كلهم بيضحكوا وسعداء وفرحانين باين عليهم الرضا باين عليهم الفرحه باين عليهم السعاده بكل شئ بصيت لنفسي ومش عارف مالي بقالي اكتر من سنه في مشاكل في ازمات حاولت كتير اهرب منها بس كل ما بهرب منها بلاقيني فيها حاولت انساها بس كل ما بنساها بلاقيني فاكرها يمكن علشان هي كل حياتي يمكن علشان مقدرش اعيش من غيرها

هربت كتير ورحت معسكرات وسافرت وحاولت اخلص من الدنيا دي بروح وبرجع وبشوف وبسمع وبضحك وببكي وهو نفس الاحساس نفس الشعور ...... بحبك

هتلوميني لو قلتهالك مانت مبقتيش لي هيلوموني لو سمعوني بفكر فيها علشان مبقتش ملك ايدي
بس حتي وانا متأكد انك مش بتاعتي في حاجه بتدفعني افكر فيكي وتقول انك ممكن في يوم من الايام ترجعيلي
في حاجه حاسسها في نظره عينيكي في نبره صوتك في كل حاجه فيكي
همي كان اني احس انك سعيده بس مش عارف انت سعيده ولا لاء يمكن بتضحكي بس شايف الضحكه الي علي شفايفك كذبه بتضحكي بيها علي الكل بس انا مش عارف اصدقها

شايف الفرحه الي في عيونك في يوم ما لبستي الدبله دموع قاسيه تحفر في خدودك وتنحت في ضلوع صدري
يمكن ده كلوا وهم بحاول ابني جدرانه واعيش انا فيه ولا هي دي الحقيقه الي نفسي تكون جنه بتحضن قلبي وترويه تقولوا راجعه ليك تقولي انا ليك هعيش عمري فدا لعينك وارجع اقول ده كلوا كلام وحروف من الضلمه في عتمه ليل ما يشوفها الا عليل بقلب مهزوم بجسم معلول يحس بالي حاسس انا بيه بكل جروحي في ضلوعي وفي عيوني دموع تكوي النهار والليل واعيش وحداني بعيد عن كل الناس

قفلت باب القوضه علي نفسي وبكيت فكرت فيكي وصليت دعيت للرب يحميكي يقويكي ويبعد عنك كل الشر يسعد كل ايامك ويكتبلك سعاده طول ما انت في الطريق لقدامك
مش عارف ليه قاعد بفكر كل يوم كنت فيه معاكي وكل لحظه وكل بسمه وكل كلمه قلتها وياكي يمكن علشان وحشتيني مانت علي طول وحشاني طيب ما يمكن قلبي بينادي عليكي ويمكن ان القلب حاسس ان القرب ليكي علي ايديكي كلوا يمكن كلوا جايز كلوا كلوا اتكتب بس الشعور مدفون جوا القلب العليل
يا تري يا الي بحكيلك سمعاني ؟؟
يا تري يا الي ضفايرك هي الي هترسم ليل سعيد وعيونك قمر ينور لي احلامي ... فهماني ؟؟
يا تري انا الي بحاول ارجع ليكي وانت مش لي ولا انت كمان رجعالي ؟؟؟

معتز عادل
 
posted by معتزعادل at 9:04 PM | Permalink |


5 Comments:


  • At September 22, 2008 at 10:36 PM, Blogger islam eladl

    بامانة لما لقيتك كاتب قلت يااااااااه من زمان مكتبناش حاجة
    ومقصرين في حق المدونة جدا
    وتوقعت بقي مقال جامد بما اننا طلعنا القافلة ووقفات احتجاجية ولسه مكتبناش عنها حاجة

    لكن لقيتك كاااتب في عالم تاني
    صباح الفل
    طبعا انت عارف رأيي في العالم ده كله والقصة دي كلها

    فمش هعلق غير اني اقولك جملة واحد بن حلال قالهالي من كام سنة
    خليك قوي ولو مش قوي متظهرش ضعفك

     
  • At September 23, 2008 at 3:33 PM, Blogger mohammed alsha3r

    اشطا عليك ياحج

    كلام كبير
    سيبك انت

    وحششششششششششششتنى كتير

    خلينا اشوفك يامعفن

     
  • At September 23, 2008 at 11:50 PM, Anonymous Anonymous

    ياااااااااااااااااااااه يا معتز قد ايه كلامك بيلمس الجرح
    اتمني حبيبتك تكون شايفه الكلام الجميل الي انت كاتبه ده الوقتي وتعرف ولو جزء من الي بتكنه ليها

    احترامي وتقديري لمشاعرك واحساسك العالي

     
  • At September 24, 2008 at 4:52 PM, Anonymous Anonymous

    معتز عرفتك كتير وكلمتك كتير وقعدت معاك كتير
    بس مكنتش اعرف ان كل ه جواك وشايله
    يمكن انا اعرف طراطيش كده عن الحكايه بس بجد ربنا يسامح اللى كان السبب
    وخليك جامد ربنا يا هيرجعهالك لو هيا نصيبك يا اما هتجيلك اللى افضل منها باذن الله

     
  • At September 25, 2008 at 12:33 AM, Anonymous Anonymous

    هي لو قرأت الكلام ده وفهمته اكيد هترجع
    انا مش هقولك انا مين بس انت اكيد عارف

    ومتقلقش لو مرجعتلكش يبقي متستحقش كل الاحساس الحلو الي جواك ده

    ان شاء الله ربنا هيكرمك بيها في الخير او يعوضك عنها ويعوضها عنك