Sunday, April 15, 2007
دق ناقوس الخطر
دق ناقوس الخطر
كنت مريض جدا وقلق حيال ان نتيجه الترم الاول ستظهر خلال ساعات ان لم يكن دقائق معدوده فلم استطع النوم
استيقظت فوجدت علي جميع المدونات الي اطلع عليها خبر اعتقال المدون محمد عبد المنعم والصحفي والاعلامي بقناه الحوار

اتسعت حدقه عيناي لوهله ومر شريط حياتي امامي وبدات احس ان ناقوس الخطر يدق وان الخطر سيداهمنا جميعا من من لا يرحم ولا يجعل رحمه الله تلامس العباد

احرموا علينا كل ما هو لنا من ارض ومسكن وملبس حتي التدوين والتعبير عن الرأي فاذا كان كل هذا محرم علينا
واذا كنا قد حلمنا باعلام بديل عن الاعلام الذي يسيطر عليه الحزب الوطني الفاسد وامن الدوله
واذا كنا ارتئينا في انفسنا صحوه التغير
واذا كنا نعيش لسنوات لنصبح وننام علي يأس واحباط وفساد

اقولها من منبري هذا اختلفت الاسباب والموت واحد
ومن كان منكم رأي انه اكتفي فليصرخ
لم يعد للصمت كيان فهدوا هذا البنيان

لو اعتقلوا محمد عبد المنعم فكلنا محمد عبد المنعم

من الان علينا ان نكون حمله افادتها ان المدونون احرار في التعبير عن ارائهم
لن انتظر ابدا ان يدقوا الباب ... علينا ان نطالب ونضغط للافراج عن منعم

سنفضحكم
سنعلن عن حقيقتكم
سنراقبكم
سنكون لكم بالمرصاد


عايزين منا ايه تاني ارحموناااااااااااااااااا



انا مش اخـــــــــــــوان
انا مش كفـــــــــــــــايه
انا مش انصـــــــار سنه
انا مش تكفير وهجــــره
انا مش جماعه الجــــهاد
انا مش شيوعــــــــــــي
انا مش ناصـــــــــــــري
انا مش اشتراكـــــــــــي
انا مش رأس مالــــــــي
انا مش ديمقراطـــــــــي
انا مش ديكتـــــــــاتوري
انا مش ليبرالــــــــــــــي
انا مش ملكـــــــــــــــــي
انا مش جمهـــــــــــوري
انا مش منتمي لاي حـزب
انا مش منتمي لاي جماعه
انا مش .................


انا مواطن مصري عادي بسيط


نفسي يوم اسمع كلمه


انا ... انسان


امتي هسمع الكلمه دي

معتز

14/4/2007

 
posted by معتزعادل at 5:34 AM | Permalink |


1 Comments:


  • At April 15, 2007 at 7:03 AM, Blogger حوورالعين

    سيبتولنا ايييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟
    سيبتولنا اييييييييييييييه ؟؟؟؟؟؟
    هتقدروا تشيلوا مظالم 75 مليون مواطن اتظلم على ايد حضراتكم ؟؟؟
    هتقدروا تقفوا أمام الله عز وجل ؟؟،، هتقولوله ايه ؟؟
    وهوه انتوا فاكرينه أصلا ؟؟
    ولكنه سبحانه يمهل ولاااا يهمل
    يمهل ولاااايهمل
    يمهل ولااا يهمل
    حسبى الله ونعم الوكيل فيكوا
    حسبى الله ونعم الوكيل فيكوا
    حسبى الله ونعم الوكيل فيكوا